Förstärkta rutiner för att hindra smittspridning 

 Sedan 2008 har vi fått full poäng i Best Westerns kvalitetskontroll, vilket vi kan tacka vår fantastiska housekeepingavdelning för.
Hemligheten är våra omfattande rutiner för städning och rengöring. Vi är riktigt bra på det! 

Som gäst och medarbetare hos oss på Best Western Plus Västerviks Stadshotell ska man alltid känna sig trygg. Med anledning av Coronaviruset (Covid-19) har vi utökat våra rutiner kraftigt för att förhindra smittspridning på hotellet, i konferensen och i restaurangen, vilket garanterar en mycket hög hygienisk nivå.  Som du säkert förstår är det av absolut största vikt att vi inte medverkar till någon form av smittspridning. 
Information in English for visitors from abroad. 

Vi följer noga:
- Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
- Rådande lagar och Visitas riktlinjer fö hotell-, konferens- och resetaurangverksamhet. 
- Best Western Hotels & Resorts globala "Minimum Standards Covid-19". Kan läsas i sin helhet här. 

I våra omfattande rutiner för att förhindra smittspridning ingår bl.a.:
Städning
- Som enda hotellkedja i Skandinavien har vi ett digitalt egenkontrollsprogram, Safe Q. 
- All personal använder handsprit och inom städ och kök även handskar. 
- Handsprit finns att tillgå på strategiska platser för både gäster och personal. 
- Receptionsdisken desinciferas löpande under dagen. 
- På rummen desinciferar vi lampknappar, handtag och annat. 
- Vi har efterkontroller på hotellstädningen för att säkra upp våra höga standards på städningen.
- I korridorer och trappuppgångar desinficerar vi handtag m.m. flera gånger per dag. 
- Utökad städning i gymmet inkl. avtorkning av redskap och handtag. 
- Utökad städning i spaavdelningen och på konferensen.  
- Normalt sett använder vi endast svanenmärkta städmedel men under en period har vi, där vi ser behov, valt att övergå till andra medel för att uppnå ännu renare ytor. 

Frukost och lunch
- Vid början av frukost- och lunchbuffén finns det handsprit och engångshandskar till gästerna. Alla bestick är paketerade i servetter.  
- De dagar då vi vet att många gäster kommer att vilja äta frukost samtidigt, bokar vi in hotellgästerna på olika frukosttider. Detta minskar trängseln vid frukostbuffén. Köer och trängsel är problemet vid frukostbufféer enligt FHM, inte frukostbuffén i sig. 
- Gästerna har alltid möjlighet att få Best Breakfast To Go (i påse med sig från hotellet) och självklart har vi roomservice på frukosten. 

Distansering
- Vi har avståndsmarkeringar vid kritiska punkter. 
- Vi rekommenderar att man endast åker ett sällskap åt gången i hissarna. 
- Vi möblerar konferenslokalerna med så mycket utrymme mellan deltagarna som möjligt, efter dialog med mötesbokaren. 
- Vid frukostbuffén och i spaavdelningen har vi slot-tider för våra gäster, för att minska belastnignen när vi vet att den kommer att vara stor. 

Rutiner vid symtom på sjukdom
- All vår personal har strikta order om att inte komma till arbetet om man har minsta sjukdomssymtom samt två dagar efter tillfrisknande. 
- Vi står för kostnaden för personalens coronatest vid misstänkt sjukdom.  
- Rutiner finns för att på ett smittsäkert sätt hantera en situation med en gäst som uppvisar symptom. 

Vi tar gärna emot förbättringsförslag och synpunkter från våra gäster. Har du frågor och funderingar kring våra rutiner, vänligen kontakta vår Quality manager Tove Malmborg på tove.malmborg@stadshotellet.nu
 
Summa: ...kr
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2020 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Integritets och Cookie policy
Vi värnar om din integritet och för oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies dels för att optimera hemsidans funktion och dels för att kunna läsa statistik. Genom att du besöker och använder vår hemsida eller dess tjänster förstår du och accepterar hur vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.